Alweer een maandje - Reisverslag uit Palermo, Italië van Tessa Feer - WaarBenJij.nu Alweer een maandje - Reisverslag uit Palermo, Italië van Tessa Feer - WaarBenJij.nu

Alweer een maandje

Door: Tessa Feer

Blijf op de hoogte en volg Tessa

10 Februari 2013 | Italië, Palermo

Hallo allemaal!

Wat gaat de tijd snel zeg.. Ik zit hier nu alweer een maand en de weken vliegen echt voorbij! Het fulltime werken vind ik helemaal niet zo zwaar als verwacht alleen daarnaast ook nog huiswerk maken is wel een beetje pauper..

Op stage gaat het allemaal super goed! We hebben weer een begeleidingsgesprek gehad en we kregen te horen dat het personeel heel erg tevreden is over ons. We hebben al onze opdrachten doorgesproken en ze waren heel erg blij met onze opdrachten (dat we bijv. verbeter punten gaan zoeken). Voor onze opdrachten moeten we ook de leiding geven en vanaf maandag mogen we al de leiding geven aan alle stagiaires. Dus die mogen lekker de wc's schoon gaan maken enzo gnagna:P (nee hoor dat doen schoonmakers hihi)
We zijn ook met onze 2 begeleiders naar een ander kinderdagverblijf in de buurt geweest. Dat was wel heel apart.. De kinderen speelden in een lege kale ruimte zonder enig speelgoed, de wc's stonken een uur in de wind en waar de kinderen sliepen was 1 grote zaal met allemaal matrassen op de grond.. Heel apart,, een beetje strafkamp idee ofzo haha.

Afgelopen donderdag was Mirna jarig! Marije en ik zijn wakker gebleven tot 12 uur en Jesse heeft zijn wekker gezet. Jesse had stiekem een paar ballonnen opgeblazen en die gingen we ophangen. Om 12 uur hebben we Mirna wakker gemaakt en een lading ballonnen op haar bed gegooid. Die Donderdag hebben we lekker pizza gemaakt en een wijntje gedronken.
Afgelopen zaterdag zijn we uit eten geweest voor haar verjaardag en wat wezen drinken...
Nou.. Ik had gamba's besteld, dit waren 5 hele grote gamba's die nog gepeld moesten worden en dat was ook het enige wat op t bord lag.. Dusjah daar zat ik niet bepaald vol van en heb ik erna nog maar een pizza besteld. Het was wel heel erg lekker hoor! Daarna gingen we ergens een cocktail drinken, maar toen had ik alweer pech:( Ik had een mojito besteld, maar dit was de belabberdste mojito die ik ooit gezien en gedronken heb. Er zaten 3 muntblaadjes in, geen suiker, veel te veel rum en heeeeel veel citroen.. Daarna had ik helemaal buikpijn omdat het zo enorm zuur was haha.

Aankomende Vrijdag en die Maandag erna hebben we vrij gevraagd.. We gaan dan namelijk naar Catania! Daar heb ik echt superveel zin in.. We gaan vrijdagochtend en gaan zondagavond weer naar huis! Natuurlijk gaan we daar een dagje naar de Etna;D daar ben ik heel benieuwd naar!

Ik vond het wel jammer dat ik dit jaar geen carnaval kon vieren;( Maar Marije en ik hebben al afgesproken dat we het volgend jaar dubbel zo hard gaan vieren in Brabant haha! Dinsdag vieren we wel carnaval met de kindjes op stage dus dat lijkt me wel erg leuk..

Nouu dit was het weer voor nu, veel plezier met lezen en tot volgende week!:)

Dikke kuss Tessa


  • 10 Februari 2013 - 21:39

    Andre En Yvonne:

    Nou Tessa , we vinden het super fijn dat je het er heel erg super naar je zin hebt daar.
    En Gambaas die zijn toch ook super lekker, jammer dat je er altijd maar een paar van op je bordje krijgt.
    Ga zo lekker door, harstikke mooi toch,
    Groetjes van Andre en Yvonne

  • 10 Februari 2013 - 21:46

    Ellen:

    Zo schat, dat was weer leuk om te lezen :-) Bericht uit lekker warm Palermo na hier een dag in de sneeuw gebaggerd te hebben ;-) Super leuk jullie het zo goed ook met zn vieren kunnen vinden, je zit toch in een vrij kleine ruimte met elkaar. En dan ook nog heerlijk met zn vieren erop uit volgend weekend :-)))
    Wordt vast weer leuk! Liefs en een dikke knuf <3 Mama

  • 13 Februari 2013 - 13:02

    Elise:

    Hallo lieve schat,

    wat leuk om weer een verhaaltje van je te lezen!!! ik moest erg lachen om je mojito verhaal ;) die drinken wij hier toch altijd bij gringo's die blijft het lekkerst he!!!!!
    Gelukkig dat je de lange dagen op stage een beetje door komt en huiswerk is natuurlijk nooit leuk haha.
    Pff mis je al wel hoor en er is pas 1 maandje voorbij ik begin alvast met aftellen!

    Leuk dat je dit weekend ff lekker weg gaat om wat te nieuws te zien en te ontdekken, ben benieuwd naarr je verhalen :).
    Hoe gaat het met de taal? begin je het al een beetje te begrijpen? ik hoop het wel voor jou, want dan zal alles een stuk makkelijker zijn.

    Geniet er maar lekker van daar en natuurlijk van het lekkere weer! Hoe is het eten daar trouwens overal? zo lekker als we dachten????

    Heel veel plezier daar en geniet van je weekend weg! I love you xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Elise

  • 14 Februari 2013 - 21:10

    Annette Feer:

    Ha die Tes,

    Wat fijn te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Wel heel vreemd zoals je die kinderverblijven beschrijft. Ik had altijd het idee dat Italiaanse kindjes als kleine prinsjes en prinsesjes werden behandeld. Als ik dit zo lees worden ze overdag gewoon "opgeborgen". Wel zielig.
    Leuk dat je naar Catania gaat, de vismarkt is heel bijzonder!
    Naar de Etna...... Neem warme kleding mee. Wel een heel bijzondere ervaring hoor, je voelt je alsof je op de maan loopt.
    Heel veel plezier daar en geniet van deze bijzondere tijd. Ik kijk uit naar je volgende bericht.
    Dikke kus

  • 21 Februari 2013 - 21:43

    Tessa Feer:

    Jaa gamba's zijn inderdaad super lekker, maar t was zo kaal zo:( helaas!
    Hahaha jaa idd! Die blijft zeker het lekkerst! Maar het kwam vast omdat jij er nu niet bij was hihi:P Nee maar dit was niet eens met n mojito te vergelijken gatver...
    aaahh ja ik jou ook:( maar de tijd gaat hier wel supersnel! Als ik terug ben halen we het allemaal dubbel en dwars in;D
    Hmm de taal gaat beter maar is erg moeilijk! En het eten... tjaah njah dat is wel n beetje een tegenvaller haha:P
    Jaa de kinderdagverblijven zijn idd heel apart. Maar ik heb het natuurlijk wel over hele arme kinderdagverblijven die alles van donaties moeten krijgen omdat het zo goedkoop mogelijk moet blijven voor de ouders. Er zijn heel veel arme gezinnen hier en veel emigranten.

    Dikke kuss Tessa

  • 22 Februari 2013 - 06:41

    Mandy Koster:

    Wow, alweer een maand, de tijd vliegt voorbij! Heel leuk om al je avonturen te lezen, geniet er maar lekker van! Ben helemaal jaloers, lekker weer, lekkere pizza's...!

    Dikke kus! X!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 05 Dec. 2012
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 8218

Voorgaande reizen:

07 Januari 2013 - 31 Mei 2013

Mijn stage in Palermo

Landen bezocht: