Harlem shake - Reisverslag uit Palermo, Italië van Tessa Feer - WaarBenJij.nu Harlem shake - Reisverslag uit Palermo, Italië van Tessa Feer - WaarBenJij.nu

Harlem shake

Door: Tessa Feer

Blijf op de hoogte en volg Tessa

15 Maart 2013 | Italië, Palermo

Ciao tutti,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat geschreven heb, maar we waren super druk met het organiseren van alle donatie acties. Heel leuk om te doen maar je bent er wel druk mee:P

Stage is nog steeds superleuk! De kinderen zijn helemaal geweldig en komen nu veel naar ons toe, omdat wij er natuurlijk elke dag zijn zijn we al erg vertrouwd voor hun. Dit is echt leuk om te zien!
Ik ben ook al druk met een opdracht. Met deze opdracht moet ik een kind helpen met een probleem of een ontwikkelingsachterstand. Ik heb een meisje gekozen die niet alleen kan spelen en veel in haar broek plast, omdat er weinig vaste leidsters zijn is dit voor het kinderdagverblijf lastig en wordt ze vaak door de leidsters afgekat en soms zelfs geslagen. Ik vind dit erg zielig en wil haar daarom graag helpen.
Ik heb hierover een gesprek gevoerd met haar vader, verteld wat ik zag en wat ik ga doen om dit te veranderen haar vader was zo blij dat hij helemaal voor mij een soort 'buigingen' maakte mn hand vast pakte en zei God bless you! Hier zijn ze niet gewend dat ze geholpen worden met opvoedproblemen dus ik was eerst best wel bang dat hij het niet van me aan zou nemen en boos zou worden. Ik was heel erg blij met zijn reactie en het deed me veel om iemand zo blij te maken!
Vorige week zijn we ook gewisseld van diensten. Marije en ik werken nu van 8 tot 2 en hebben daarna van 5 tot 7 taalcursus. Dit bevalt ons erg goed omdat we zo tussendoor nog even tijd hebben voor wat voor onszelf!

Zoals ik laatst al vertelde waren we bezig met het organiseren van een harlem shake. Dit hebben we dus gedaan en dit was helemaal geweldig! Er zouden rond de 30 mensen komen die we hadden uitgenodigd, maar het blijkt wel weer dat je met italianen geen afspraken kan maken. Er kwamen er uiteindelijk maar 10 ofzo opdagen en toen hebben we gewoon mensen op straat aan de jas getrokken, en dat lukte best goed!
Hier in Palermo rijdt altijd een man rond op een scootertje, met een daarop eigen gebouwde stereo installatie. Omdat wij natuurlijk muziek moesten regelen hebben we hem een week voordat de harlem shake begon gevraagd of hij voor de muziek wou zorgen. Dit heeft hij gedaan en dat was helemaal geweldig!
Iedereen die er aan mee deed vond het heel erg leuk en we hebben zelfs van mensen op straat nog wat geld gekregen (terwijl we hoorde dat dat voor mensen uit Palermo vrij zeldzaam is).
Onze Harlem shake kan je zien op
http://www.youtube.com/watch?v=eOb6HfXcdbw&feature=youtu.be
Binnenkort staat ook het hele gebeuren erom heen op internet. Dit was super leuk, we waren met zn alle aan het dansen op muziek en er was super veel publiek!

Vorig weekend waren de ouders van Marije hier. Dit was erg gezellig! Ze sliepen boven ons in het appartementje en zijn gezellig met zn alle uit eten geweest en voordat ze weg gingen nog wat wezen drinken.
Bij de harlem shake hadden we ook een paar gezellige mensen leren kennen.. We gingen daarna met een hele groep wat eten en stappen, en de volgende dag weer stappen:P Het was echt een heel leuk weekend en we hebben eindelijk een 'mini' discotheek ontdekt.

Gister zijn we nog naar een cafe gegaan om daar een presentatie te geven over onze stageplek. Hier konden we ook weer wat geld mee scoren voor het kinderdagverblijf.
In Nederland zijn we ook bezig met een aantal acties. Zo wordt er op een manege een speciale dag georganiseerd, een feest gegeven waarbij de biertjes 50 cent duurder zijn zodat die 50 cent voor elk biertje naar het kinderdagverblijf gaat en wordt er geld ingezameld in de kerk. Natuurlijk vragen wij ook al onze familie en vrienden!
We willen namelijk een zo groot mogelijk bedrag verzamelen en hiervan de ramen en muren repareren. Er zitten gaten in de muren waar de kinderen tegenaan kunnen vallen en zich bezeren en er is een raam die met plakband 'vast' zit en bij een flinke windvlaag kan deze naar beneden vallen, we willen er niet aan denken wat er gebeurd als deze naar beneden valt en er loopt net een kind onder. Van het geld willen we ook nieuwe luiers en eten kopen.
Veel kinderen krijgen thuis niks tot weinig meer te eten waardoor ze op het kinderdagverblijf zoveel mogelijk moeten eten. Het kinderdagverblijf moet rondkomen van donaties en omdat het met de economie in Italië op het moment ook niet zo best gaat, vallen die donaties flink tegen.

Daarom zouden wij graag ook jullie steun willen! Alle kleine beetjes helpen.. Al is het maar 1 euro!
Je kan doneren naar rekeningnummer 98.16.12.318 en voor vragen mailen naar tessa.feer@gmail.com


Alvast heel erg bedankt en tot de volgende keer!
Dikke kuss Tessa



  • 16 Maart 2013 - 00:57

    Suer De Ours Van Marij Geww:

    Hee Tess,

    Ontroerend ook te lezen je blog dit keer. Ontroerend omdat je juist dit meisje er uithaalt en de reactie van haar vader. Wat lijkt me het ook een dankbaar werk, gewoon de glimlach van een kind, alles een beetje beter te maken....respect voor jouw lieve schat en natuurijk ook voor Mirna Marije en Jesse.
    Ik hoop zo julle actie een succes wordt, ook al zal dat in deze tijd niet meevallen.
    Mhhh rekeningnummer op affiche...is dat jouw rekening nummer?? Weet dat ff zo niet uit mn hoofd :-) Wel ff handig te vermelden tnv T. Feer dan :-) op affiche.
    Ik geef dat hier te Nederland, vol sneeuw en best wel koud nu, adoor.
    Wat leuk ouders Marije zijn al geweest :-) nog maar anderhalveweek....en dan :-)))) zie ik je/jullie ook :-)))

    Dikke knuf mama

  • 21 Maart 2013 - 20:00

    Annette Feer:

    Lieve Tess,

    Wat een geweldig initiatief! we zijn heel erg trots op je dat jullie zo veel mensen op de been krijgen (letterlijk) en acties organiseren voor het tehuis.

    Ik vind het super van je dat jij je ontfermt over een meisje dat letterlijk zo in de verdrukking zit. Je doet daar heel erg goed werk. Je kan trots zijn op jezelf. je verhaal over de kindjes is erg indrukwekkend.

    Ook goed te lezen dat je naast het harde werken ook leuke dingen doet om je te ontspannen. Geniet van je tijd en ik kijk uit naar je volgende verhaal.
    Liefs en dikke kus,
    Annette


  • 07 April 2013 - 16:32

    Tessa Feer:

    Hee Annette!

    Dankje;D we zijn ook best wel trots op onszelf dat we zoveel doen en ook al zoveel verzameld hebben!
    Jaa het meisje zit nu veel beter in haar vel en ik merk echt dat het werkt, en de ouders zijn er erg blij mee.

    Groetjes tessa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 05 Dec. 2012
Verslag gelezen: 478
Totaal aantal bezoekers 8210

Voorgaande reizen:

07 Januari 2013 - 31 Mei 2013

Mijn stage in Palermo

Landen bezocht: