Vacanzeeee! - Reisverslag uit Palermo, Italië van Tessa Feer - WaarBenJij.nu Vacanzeeee! - Reisverslag uit Palermo, Italië van Tessa Feer - WaarBenJij.nu

Vacanzeeee!

Door: Tessa Feer

Blijf op de hoogte en volg Tessa

03 Mei 2013 | Italië, Palermo

Hallo mijn geliefde vrienden/familie en mensen die ik misschien vaag of niet ken maar het wel leuk vinden om mijn blog te lezen.

Hier ben ik weer, terug van weg geweest!
Zoals ik al vertelde in mijn vorige reisverslag kwamen mijn vader en Irmy langs en daarna Meike. Dus ik heb lekker 3 weken vakantie gehad!
Maar na mijn vorige reisverslag heb ik ook nog een weekje stage gelopen dus daar ga ik eerst even wat over vertellen, en daarna kunnen jullie meegenieten met mijn mooi land warm weer verhalen.

In de week voordat ik vakantie had hadden we nog een begeleidingsgesprek. Ik had al een aantal opdrachten afgerond en wou deze laten beoordelen, ik was er best zenuwachtig voor want we kunnen onze bazin nooit echt goed peilen dus we hadden geeen idee hoe ze ons zou gaan beoordelen.
Voordat het gesprek echt begon gingen we naar een ander kinderdagverblijf in de buurt kijken. Dit was echt super mooi, heel groot netjes en veel dingen te doen voor de kinderen. Ook waren er veel leidsters aanwezig waardoor er voldoende aandacht aan de kinderen kon worden besteed.
Hierna gingen we terug naar stage en hebben we eerst het filmpje van de Harlem shake laten zien en haar verteld dat we geld aan het inzamelen waren en wat we met dit geld willen gaan doen. We hebben natuurlijk nog geen bedrag genoemd want dat is nog een verassing en de actie loopt nog waardoor het bedrag nog niet vast staat.
Toen begon het.. DE beoordeling!
Het ging echt super goed ik had een heel verhaal in het engels opgeschreven waarom ik deze activiteit gedaan had, hoe en wat het resultaat was. Ze vertelde me dat ze erg tevreden waren en ze vonden dat ik goede ideeën had. Alles was dus helemaal aangetoond! Ik helemaal blij, maar ik moet er nog 2 hoor en dat gebeurd deze maandag, maar ik ga ervan uit dat dit ook wel goed komt.

Nu de vakantie.. Dit kort ik wel een beetje in hoor want anders zijn jullie de hele dag bezig met lezen en tjaaah dat moet niet de bedoeling zijn denk ik;).
Mijn vader en Irmy kwamen al vroeg aan dus ik was ook al vroeg op weg naar het vliegveld. Toen ik ze eenmaal zag schoten bij ons alle 3 de tranen in onze ogen, het was heel apart wat dat met ons allemaal deed. We hadden natuurlijk een hele hoop bij te kletsen maar gingen eerst de auto ophalen die ze de hele vakantie gehuurd hadden. Daarna hebben we eerst wat gedronken en bijgekletst en toen heb ik mijn kleine krakkemikkige maar toch best oke, onderkomen laten zien.
Ik zou eerst alleen dat weekend bij ze blijven in een hotel en dan zouden ze maandag tot zondag met zn 2en erop uit gaan en ik zou gewoon doorwerken maar ze vonden het toch wel erg gezellig en omdat ik al zat uren heb gemaakt kon ik uiteindelijk toch de volle 2 weken mee! Ik was natuurlijk hartstikke blij.
Ik ben die maandag met papa en Irmy naar het kinderdagverblijf gegaan en dat was super leuk, ze vonden het erg leuk om te zien en ze hadden nog wat knutselspulletjes voor de kinderen mee genomen. Die dag moest ik nog wel werken dus papa en Irmy gingen alvast naar Cefalu een plaatsje in de buurt en ik heb ze na mijn werk achterna gereisd.

Toen ik daar aankwam begon onze reis. We hebben daar een nacht geslapen in een superdeluxe hotel en zijn daarna door heel Sicilië langs de kust gereden en tussendoor bij verschillende dorpjes en stadjes gestopt om te slapen en leuke dingen te doen. Ik heb echt heel erg veel van Sicilië gezien en dat was echt super gaaf! Met papa en Irmy was het ook heel erg gezellig.
Ook ben ik nog voor de 2e keer op de etna geweest.. Nou dit was me het avontuur wel....
Wij gingen omhoog met de kabelbaan en we hoorden de etna steeds al heer hard brullen. Eenmaal boven kwam er allemaal lava uit en op een geven moment regende het stenen. Het begon rustig maar na een kwartiertje kwamen er enorme lavastenen naar beneden en begon hij steeds harder te brommen en te roken.. Ook zag ik de lava eruit spuwen en allemaal lavastenen schoten uit de vulkaan, en ja dit allemaal van dichtbij! Er kwamen ineens allemaal reddingsbussen aan en we moesten allemaal supersnel evacueren, we werden allemaal in zo'n bus gepropt met hele hoge banden en reden met ong 100 km per uur naar beneden langs de kliffen van de etna. Dit was wel heeeel spannend en gaaf om mee te maken!
We hebben deze 2 weken vis gegeten voor het leven en superveel auto gereden. We zijn langs veel vismarkten geweest en hebben natuurlijk lekker gezwommen in de zee en in de zon gebakken. Alleen de tweede week was het helaas wel iets minder weer, het was wel warm maar het was wel erg bewolkt.

Toen ik papa en Irmy uit ging zwaaien moest ik nog even op het vliegveld wachten en toen kwam Meike een vriendin van mij meteen al weer. Tijdens het wachten was ik eerst heel verdrietig dat papa en Irmy weg waren maar langzaam werd ik steeds vrolijker omdat ik wist dat Meike kwam. Het was echt zo gezellig, we hebben super veel bijgekletst natuurlijk en enorm veel gelachen. We zijn een dagje naar het strand geweest en verder heb ik haar Palermo een beetje laten zien en zijn we wezen shoppen. De laatste dag zijn we naar Trapani geweest maar dat was niet zo veel aan want alle winkels waren dicht vanwege dag van de arbeid.

Toen iedereen weg was voelde ik me voor het eerst echt rottig en wilde ik graag naar huis. Ik heb het zo leuk met iedereen gehad en dan is het toch wel heel vreemd als je dan 'achterblijft' en iedereen gaat weer weg naar Nederland. Vandaag voel ik me wel wat beter maar verheug me wel gewoon enorm om weer naar Nederland te gaan.

Het geld inzamelen gaat nog steeds supergoed, we hebben echt al veel meer ingezameld dan we ooit hadden durven dromen! We zijn al druk bezig met klussen en er lopen nog wat inzamelacties. Ik zeg nog niet wat het bedrag is want dat is nog een verassing!
Iedereen heeeel erg bedankt voor de donaties! We zijn er enorm blij mee en kunnen er veel mee doen. Allemaal ook erg bedankt voor de leuke kaartjes die ik heb ontvangen, daar ben ik erg blij mee!

Nou dit was het allemaal weer, en nu ga ik maar weer hard aan de bak voor school en vanavond even lekker ergens wat drinken!

Dikke knuffel!!

  • 03 Mei 2013 - 21:26

    Irmy:

    Hoi schat,weer een leuk stukje,war hebben we het leuk gehad en veel gelachen he,beslist voor herhaling vatbaar maar dan in een ander land.dikke knuffel van pappa en mij. Xxxx

  • 03 Mei 2013 - 23:50

    Ellen:

    Ha schat,

    Wat fijn om te lezen allemaal weer :-) Super die beoordeling, op naar de volgende twee.
    Tjemig wat een verhaal bij Etna...zeer spannend om te zien en dan hup heelll snel weg :-) vergeet je nooit meer.
    Nou ja, niet echt verkeerd om te lezen je je ook weer op kikkerlandje nederlad verheugd :-))....alhoewel het je om je dierbaren gaat natuurlijk...

    Veel liefs have fun mama


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 05 Dec. 2012
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 8209

Voorgaande reizen:

07 Januari 2013 - 31 Mei 2013

Mijn stage in Palermo

Landen bezocht: