De eerste paar dagen - Reisverslag uit Palermo, Italië van Tessa Feer - WaarBenJij.nu De eerste paar dagen - Reisverslag uit Palermo, Italië van Tessa Feer - WaarBenJij.nu

De eerste paar dagen

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

09 Januari 2013 | Italië, Palermo

Zo hier eindelijk een berichtje, ik had namelijk geen internet.. Het is nog steeds veel gedoe dus het is ook nog een beetje afwachten hoe dat allemaal zal gaan.
Zondagnacht kon ik natuurlijk niet slapen van de opwinding, ik sliep pas om 3 uur en mijn wekker ging om kwart over 5. De eerste tranen begonnen al toen ik half 8 samen met pap en irm de deur uit stapte, ik moest namelijk mijn lieve Puckie uitzwaaien. Ik werd overladen met schuldgevoel. Kelly en Lisa kwamen mij thuis nog uitzwaaien dat was super.
We konden gelukkig goed doorrijden naar schiphol dus waren ruim op tijd. Daphne, Romec en mijn moeder kwamen mij ook nog uitzwaaien dat was echt helemaal super! Zelfs de helft van de klas kwam ook nog, dus we stonden daar met een flinke groep. Toen we door de douane moesten kwam het afscheid. Dat was echt moeilijk en het was 1 groot jankfestijn, maar eenmaal in het vliegtuig ging het wel weer en waren we vooral erg benieuwd naar alles. De 3 uur durende tussenstop ik Milaan was ook vermoeiend en saai, er was namelijk niks te doen op dat vliegveld. Toen we ons 2e vliegtuig uitkwamen gingen we met de bus naar het station en onze huurbasin haalde ons daar op. Het was hier meteen een stuk warmer en moesten onze koffers 3 trappen opsjouwen. Daarna waren we uitgenodigd bij onze huurbasin en kregen lekkere linzensoep te eten.

Gister hebben we eerst een beetje uitgeslapen want we waren helemaal kapot. Toen zijn we naar de markt gegaan die hier trouwens helemaal super is. Er is overvloed aan vis, vlees, groente en vooral heeeel veel fruit. Een kilo mandarijnen kost maar 1 euro. Het was wel een beetje wennen want bij de slagerskraampjes hingen gewoon koeienkoppen zonder huid en ingewanden aan haakjes in de straat, maar dat had juist ook wel weer wat. Hierna zijn we naar de haven geweest die heel dichtbij ons huis is en naar het park, waar ze hele grote bijzondere bomen van 200 jaar oud hebben en veel palmbomen. Dit was geweldig! We hebben boodschappen gedaan en ik heb spagetti gemaakt. S'avonds bleven we lekker thuis en hebben we wie ben ik enz. gespeeld. Ik heb me kapot gelachen!

Vanochtend om 9 uur gingen we voor de eerste keer naar onze stage en hebben 3 uurtjes gewerkt. Dit doen we morgen en vrijdag ook zodat we een beetje kunnen wennen. De kinderen zijn erg leuk en komen je meteen knuffelen, ze vonden mijn blonde haar wel erg interessant dus ik had op geven moment wel 3 kinderen om mij heen die aan mn haar wouden friemelen. Het is wel een beetje een zooitje ongeregeld daar, alles rent door elkaar en doet maar wat. Wat ik ook heel raar vond is dat de andere leidsters enz. gewoon zaten te niksen en met hun mobiel aan het spelen waren. Om 5 uur vanmiddag begint onze taalcursus, ik ben erg benieuwd!

Ohjaa even om jullie jaloers te maken.. Het is hier super lekker weer! We hebben constant zon en onze zomerjas is zelfs te warm, dus we lopen hier zonder jas over straat! Hier kan ik wel aan wennen hoor..
Tot nu toe is het enige nadeel nog de 3 trappen die we met boodschappen enz. op moeten sjouwen (ik heb het idee alsof mn kuiten elk moment kunnen afsterven) en de bank en tv.... die mis ik nog helemaal niet! Whats app mis ik wel behoorlijk haha! Vanavond na onze taalcursus (7 uur) gaan we lekker uit eten.. (de duurste pizza is hier ong. 7 eur)

Dit was het voor nu en hoop dat ik vanaf nu vaker op internet kan! Tot snel en ciao ciao!! Xxx

  • 09 Januari 2013 - 14:27

    Daphne Buyl:

    Wauw wat een leuke en mooie plek daar zo te lezen! Ik ben wel een beetje jaloers hoor......:P Fijn dat het ook allemaal zo goedkoop is daar en je er van alles kunt krijgen! xx Daphne

  • 09 Januari 2013 - 15:41

    Irmy:

    Lieve schat, wat klinkt dit allemaal geweldig ik ben super jaloers dat snap je toch wel. Ben benieuwd wat de stage allemaal inhoud. Veel plezier nog en dikke kus Irmy.xxx

  • 09 Januari 2013 - 16:26

    Crina:

    Wat leuk om jouw verhaal zo te lezen. En leuk om te horen dat je daar wel naar je zin hebt.
    Ik ben wel jaloers ja, hier heeft het de hele dag geregend vandaag. Maar die markten in het buitenland zijn altijd super interessant om te zien alleen die dieren die daar idd hangen zijn wat minder fris.
    Ik hoop meid dat jullie een beetje een leuke stage zullen hebben en dat jullie die leidsters een beetje een lesje kunnen geven hoe het echt moet. Grappig dat die kindjes jouw haren interessant vinden. Ik zeg jou ook altijd dat je mooie haren hebt misschien geloof je het ook een keer!?
    Ik wens jou een geweldige stage en natuurlijk heel veel plezier. Ik volg jou.
    Dikke knuffel kus kus

  • 09 Januari 2013 - 16:46

    Ellen:

    Ha lieve schat, tjemig wat leuk allemaal te lezen :-)
    Had niet zo snel bericht verwacht, eerst even rustig wennen dacht ik en dan horen we volgende week wel een keer. Dus ja, super nu al te horen hoe het gaat :-)
    Daphne Romec en ik hebben jullie trouwens zien weg vliegen, een moment dat we niet hadden willen missen!!!
    Klinkt alemaal erg leuk, kan niet wachten om te komen. Tjemig, dat die leidsters gewoon met hun mobiel zitten......en wat zul jij sterke kuiten krijgen.
    Eet smakelijk vanavond en vooral veel plezier, lekker genieten!
    Veel liefs, dikke kuf mama

  • 09 Januari 2013 - 17:11

    Kelly:

    Eey meis,
    Leuk dat je het zo naar je zin hebt en dat de kinderen erg lief zijn.
    Je maakt me idd wel een beetje jaloers met het lekkere weer daar..
    Neem over 5 maanden de zon maar lekker mee deze kant op.

    Ik hoop snel weer een mooi verslag van je te kunnen lezen..
    Groetjes van mijn moeder!

    Dikke kus en knuffel en tot het volgende verslag..

  • 09 Januari 2013 - 18:48

    Marlijn:

    Leuk om te lezen, herken het helemaal. Ik loop zo in gedachten weer daar rond :P Hoe vonden jullie de huisbaas? Hebben jullie iets gehoord over hoe het met haar man gaat? doe ze maar de groetjes! Jullie nog veel plezier. Geniet ervan!

  • 09 Januari 2013 - 19:45

    Andre En Yvonne:

    Hoi Tessa
    Je bent er al,wat mooi super de super.
    Dat zal wel een super mooie stage worden.
    Het weer is daar lekker ook een stuk beter, en overheerlijke pizas eten.
    Nou, en je moeder kan ook niet wachten om daar heen te komen,
    ik geloof dat wij ook maar mee gaan,ha ha ha ha
    Harstikke fijn dat je het er super naar je zin hebt.
    Groetjes Andre en Yvonne

  • 09 Januari 2013 - 21:52

    Anouk E.:

    Hoi Tessa,

    Zozo zo wil ik ook wel stage hebben. Zon en heerlijk weer.
    Ben toch een beetje jaloers. Hoop dat je het super naar je
    zin hebt en krijgt en ik volg je op de voet en wacht op
    je volgende berichtjes.

    X Anouk

  • 10 Januari 2013 - 09:22

    Caroline:

    Hoi Tessa,

    fijn dat je daar zo lekker zit met de meiden en het gezellig hebt. Ga er lekker van genieten, heerlijk veel ervaring opdoen en ben benieuwd naar je verhalen over de stage.
    Veel plezier! Gr Caroline

  • 10 Januari 2013 - 21:28

    Annette:

    Hey Tes,

    Leuk dat je nu al zoveel nieuws hebt!
    Dat klinkt allemaal geweldig! Vooral dat mooie weer en lekkere eten klinkt aantrekkelijk.
    Afscheid nemen is altijd moeilijk, gelukkig was je er snel overheen. Geniet ervan, wij genieten van je enthousiaste berichtjes.
    Dikke kus,
    Annette

  • 10 Januari 2013 - 23:27

    Lisa Oolthuis:

    Aaah super leuk teesje! Ik blijf je volgen! Alleen jammer dat we geen buddies kunnen worden dat was wel.. maarja nu maar lekker vaak je fb checken hihi! Ga je hierop ook nog fototjes plaatsen? Wacht op je volgende verhaaltje! Bisous!

  • 11 Januari 2013 - 11:41

    Tessa Feer:

    Hee lieve mensen!

    Wat super leuk om te lezen dat jullie mijn berichten volgen en lief dat jullie reageren:)
    Dat vind ik dan weer heel leuk om te lezen haha! Na het weekend plaats ik weer een blog:D

    Ohja Marlijn de huurbasin is heel erg aardig, alleen ze is wel een beetje een aparte. We hebben alleen bij aankomst gehoord dat haar man kanker heeft:( verder weinig van gehoord. Ik zal ze de groetjes doen!

    Zoo ik ga nu weer even in de zon zitten.. (haha grapje ik ga zo naar stage:P)

    Hele dikke knuffel voor jullie! Xxx Tessa

  • 11 Januari 2013 - 11:44

    Elise:

    Hey lieve tes! Hoe is het daar?? Begint het allemaal al een beetje te wennen? En hoe is je appartement dan? Zo klein als we dachten of valt het mee haha. Leuk om zo je verhalen te kunnen lezen hoor. Kan ik je mooi in de gaten houden ;). Het klinkt wel erg leuk hoor en dat weertje daar is helemaal super!! Lukt het allemaal een beetje met de taal? Gelukkig dat je die taalcursus tenminste hebt :). Die oude bomen in het park is echt net wat voor jou hahah. Nou meis heel veel plezier en geniet er lekker van hè. Maar dat komt goed dat weet ik zeker. Ik verheug me op je volgende berichtje!! Dikke kus van mij xxxxx

  • 13 Januari 2013 - 22:18

    Jolieke:

    Hai Tessa,
    Wat klinken je berichtjes positief en enthousiast. !!Iedereen leeft vlgs mij ook erg met je mee, en dan is het super om te lezen dat alles ok is. Ook ik ben jaloers op het warme weer zoals iedereen, toch maar eens kijken of ik n versnelde vakantie kan plannen naar sicillie. haha. Ja, het zal wel wennen zijn aan andere gewoonten hoe de leidsters met de kinderen omgaan.
    De kinderen boffen maar met jullie als stagieres. Goed joh, n park zo vlak bij je huis. En die markten zijn ook altijd erg leuk om boodschappen te doen. Heeft dat hele zuidelijke sfeertje. Lieve meid, wens je succes met alles wat op je afkomt. dikke zoen, en lieve groetjes Jolieke

  • 13 Januari 2013 - 22:18

    Jolieke:

    Hai Tessa,
    Wat klinken je berichtjes positief en enthousiast. !!Iedereen leeft vlgs mij ook erg met je mee, en dan is het super om te lezen dat alles ok is. Ook ik ben jaloers op het warme weer zoals iedereen, toch maar eens kijken of ik n versnelde vakantie kan plannen naar sicillie. haha. Ja, het zal wel wennen zijn aan andere gewoonten hoe de leidsters met de kinderen omgaan.
    De kinderen boffen maar met jullie als stagieres. Goed joh, n park zo vlak bij je huis. En die markten zijn ook altijd erg leuk om boodschappen te doen. Heeft dat hele zuidelijke sfeertje. Lieve meid, wens je succes met alles wat op je afkomt. dikke zoen, en lieve groetjes Jolieke

  • 16 Januari 2013 - 11:57

    Frans Feer:

    Lieve Tessa,

    Ik heb je reisverslag gelezen. Héél leuk.
    Ik wens jou heel veel succes toe.

    Met mij gaat het goed. Ik ben vorige week nog een keer samen met Esther in Klimmendaal geweest
    voor een gesprek met de revalidatiearts.

    Groeten van oom Frans.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 05 Dec. 2012
Verslag gelezen: 540
Totaal aantal bezoekers 8214

Voorgaande reizen:

07 Januari 2013 - 31 Mei 2013

Mijn stage in Palermo

Landen bezocht: