Make a difference - Reisverslag uit Palermo, Italië van Tessa Feer - WaarBenJij.nu Make a difference - Reisverslag uit Palermo, Italië van Tessa Feer - WaarBenJij.nu

Make a difference

Door: Tessa Feer

Blijf op de hoogte en volg Tessa

15 Mei 2013 | Italië, Palermo

Ciao ciao!

Mijn vorige reisverslag is nog niet zo lang geleden maar ik heb in de tussentijd alweer een hoop meegemaakt wat wel leuk is om te vertellen!

Na mijn vakantie viel het best wel tegen om hier weer met het normale leventje te beginnen. Ik wilde heeel graag naar huis en het voelde heel raar dat iedereen weer weg was en ik nog een tijdje hier blijf. Ik heb nog steeds enorm veel zin om naar huis te gaan maar ik voel me al een stuk beter! Ik denk dat het ook gewoon weer even wennen was. Ik heb gewoon vooral heel veel zien om al mijn lieve vrienden en familieleden weer te zien, lekker bij kletsen en leuke dingen doen! Dat mis ik hier wel echt, dat je gewoon even leuk bij een vriendin langs kan gaan enz.

Maargoedd.. Zoals ik al vertelde had ik vorige week nog wel een beoordelingsgesprek. Dit is helemaal super gegaan en heb nu alles aangetoond, hierdoor ben ik dus eigenlijk al zo goed als geslaagd voor mijn stage. Ik moet nog wel een paar verslagen maken voor school maar dat is gelukkig niet zoveel. Echt de laatste loodjes!:)

Onze acties om geld op te halen zijn nu allemaal geweest en hebben nu een bedrag van €1300,- bij elkaar weten te verzamelen!! Is dit niet helemaal geweldig?? Het kan nog wel zijn dat er nog wat meer bij komt maar dit is het wel zo ongeveer. We zijn er echt heel erg blij mee en hebben van dit geld al een hoop leuke dingen kunnen doen!
Zo hebben we bijvoorbeeld een hoop hekken gekocht en kussens om buiten een leuke babyhoek te maken. De baby's zitten vaak de hele dag in de buggy en af en toe bij iemand op schoot. Ze hebben eigenlijk niet echt iets waar ze lekker kunnen kruipen en dingen kunnen ontdekken. Hierdoor werden ze dus heel erg beperkt in hun ontwikkeling. De baby's kunnen nu in ieder geval buiten lekker in hun eigen hoekje kruipen. De binnenruimte wilden we eigenlijk ook onder handen nemen maar dat leek onze bazin niet zo handig omdat er in de zomer veel verbouwd gaat worden binnen. Dus wij dachten dan kunnen we in ieder geval buiten al een hoop verbeterpunten aanbrengen, wat ook erg belangrijk is want het is hier vaak heel mooi weer en dan zijn ze eigenlijk alleen maar buiten.
Ook zijn we bezig met de muren buiten te beschilderen. Er staan al een hoop leuke figuren op maar het is nog niet helemaal af. We hebben nog 2 kisten gekocht waar ze al het speelgoed in op kunnen bergen, want dat slingerde overal maar een beetje rond en we hebben 2 kindveilige poortjes gekocht. De oude waren zo kapot dat de kinderen ze vaak zelf open konden maken of alleen maar opzij hoeven te duwen en dan kunnen ze er gewoon langs. Als er dan even niet opgelet word kunnen zij zo overal heen, zoals bijv. de keuken of naar buiten en dit is natuurlijk gewoon gevaarlijk.
We hebben nu nog rond de €500,- over en zijn nog een beetje aan het bedenken wat we hiervan gaan doen. We zitten te denken aan een zandbak voor buiten want dit is ook een wens van onze bazin. Dit zou voor de kinderen natuurlijk helemaal geweldig zijn!

We willen dit allemaal zelf regelen en maken en daarom gaat er wel veel tijd in zitten. Afgelopen zaterdag zijn we bijvoorbeeld 8 uur lang bezig geweest met het verven van de muren en het lakken en schuren van de hekjes. Natuurlijk heeft iemand anders de hekken wel voor ons geplaatst want dat moet gewoon goed gebeuren. Aankomende Zaterdag gaan we weer verder met de hekjes lakken want de binnenkant moet nog worden afgemaakt en verder met het verven van de muren.

Het begint nu echt dichtbij te komen. Onze laatste werkdag! Ik vind het wel heel moeilijk om afscheid te nemen van al die lieve kindjes, ik ga ze echt enorm missen:( en ik heb het daar ook enorm naar mijn zin. 29 Mei is onze laatste echte werkdag en 30 Mei organiseren we een soort afscheidsfeestje. We gaan er s'ochtends al heel vroeg heen en zetten tafels voor de deur met daarop onze spullen die we hier hebben gekocht om te overleven zoals bijv. onze handdoeken, glazen ect. de ouders kunnen dan dingen uitkiezen die zij graag willen hebben en deze gratis mee nemen. Wij kunnen het toch niet mee naar Nederland nemen en op deze manier helpen we meteen de gezinnetjes die het met een stuk minder moeten doen dan dat wij gewend zijn in Nederland!

Dit was het weer voor nu en tot snel!

Dikke kuss Tessa

  • 15 Mei 2013 - 22:47

    Ellen:

    Hee Tess, goed te lezen allemaal.

    Tjemig baby's hele dag bijna in buggy's.....prachtig wat jullie gedaan hebben/doen met donatiegeld.
    Fijn je beoordelingsgesprek ook goed :-) Tuurlijk ga je de kinderen missen maar wel fijn te lezen je zo geniet van je stageplek.
    Nog maar even en dan ben je weer thuis.......tja, je bent niet de enige die dat fijn vindt :-)))

    Liefs mama

  • 16 Mei 2013 - 01:57

    Kelly:

    weer een leuk verslag tess..
    jij en naar huis willen??? huhh?? :P

    wat onwijs gaaf dat jullie zoveel geld hebben opgehaald en daar al zoveel mooie dingen van hebben kunnen doen..

    Succes nog met de laatste loodjes..

    Kusss

  • 16 Mei 2013 - 09:00

    Caroline:

    Hoi Tess,

    gisteren nog even met Irmy gepraat en gehoord dat je een leuke tijd hebt gehad met haar en je pap.
    Nu nog even de laatste loodjes wat betreft je stage en wat geweldig dat je een goede beooordeling hebt gekregen. Had ook niet anders verwacht hoor! Hartstikke goed plan om die ouders jullie spullen te geven, dan komt het in elk geval goed terecht en daadwerkelijk bij mensen die het goed kunnen gebruiken. Geniet nog van je laatste weken, want het is zoooooo om, laat je koppie niet gek maken en geniet! Echt doen, zo'n tijd komt niet meer terug!

    Hou je haaks meissie, en tot gauw!
    Caroline xx


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 05 Dec. 2012
Verslag gelezen: 1720
Totaal aantal bezoekers 8200

Voorgaande reizen:

07 Januari 2013 - 31 Mei 2013

Mijn stage in Palermo

Landen bezocht: